טופס הגשת מסמכים לרישום חברה – מה צריך לעשות

עו"ד גבריאל בנטוב רישום חברה 0 תגובות

טופס הגשת מסמכים לרישום חברה

הליך רישום חברה הוא הליך בירוקרטי וככזה הוא כולל גם התעסקות מקדימה של איסוף והכנת מסמכים וכמובן – “טופסולוגיה”. אחד מאותם טפסים הנדרשים לצורך רישום חברה ברשם החברות הוא “טופס הגשת מסמכים לרישום חברה”. הטופס הוא מעין מסמך העוטף את הבקשה וכולל פרטים יותר טכניים באופיים ביחס להגשת הבקשה. אם אתם יזמים או בעלי עסק המתכננים להקים חברה בקרוב, היכרות עם הטופס תוכל לשפוך מעט אור על הליך הרישום. במיוחד עבורכם, ריכזנו בשורות הבאות את פירוט תוכנו של טופס הגשת מסמכים לרישום חברה, כיצד יש למלא אותו וכן בונוס קטן לסיום – האם ניתן להימנע ממפגש עם הטופס ובכל זאת להירשם כחברה?

פרטי המגיש ודרכי ההתקשרות עימו

בחלקו העליון של הטופס תידרשו למלא את שם מגיש הבקשה וכן את פרטי ההתקשרות עימו כדוגמת כתובת, טלפון ודוא”ל. לרוב יפורטו בחלק זה פרטי עורך הדין שיערוך עבורכם את הבקשה. פרטי ההתקשרות כאן הם חשובים ויש צורך שמגיש הבקשה יהיה זמין לאחר ההגשה, בעיקר בטלפון. הסיבה לכך היא שבימים שלאחר הגשת הבקשה רשם החברות יבדוק שהטפסים והמסמכים שלכם עומדים בדרישות החוק והתקנות. כאשר מתגלה פגם כלשהו, טכני באופיו, בהגשת הבקשה (כדוגמת מצב בו מסמך או חלק ממנו חסר או עניין שהוא בר תיקון מידי בטפסים) המחלקה המשפטית של רשם החברות תנסה ליצור קשר טלפוני עם המגיש על מנת לסדר את העניינים בו במקום. חוסר זמינות עשוי במקרה כזה להוביל לסירוב לפעולת הרישום.

ציון שם החברה ושמות חלופיים

לאחר מילוי פרטי המגיש תידרשו למלא את שם החברה הנבחר. זהו כמובן איננו המקום היחיד בו תידרשו לעשות זאת, אלא שכאן יידרש שוב פירוט השם הנבחר והשמות החלופיים. אם לא נתקלתם עדיין בנושא כדאי שתדעו שחוק החברות מטיל מגבלות מסוימות לעניין השם. החוק קובע את התנאים הבאים ביחס לשם החברה הנבחר:

  • אין תאגיד אחר בישראל הרשום תחת השם הזה (או תחת שם שהוא דומה באופן מטעה).
  • אין סימן מסחר רשום בשם זה (או בשם דומה באופן מטעה) שיש לו מטרות דומות למטרות החברה הנרשמת.
  • אין בשם תרמית או הטעייה.
  • השם אינו פוגע ב”תקנת הציבור” או ברגשות הציבור.
  • כאשר מדובר בחברה בע”מ, השם יסתיים במילים “בעירבון מוגבל” או בראשי התיבות “בע”מ”.

האלמנט הבעייתי לרוב יהיה קיומה של חברה אחרת תחת אותו השם. על מנת להימנע ממצב שבו חברה אחרת כבר רשומה תחת אותו השם, תוכלו לבצע בדיקה מקדימה בדף המידע באתר רשם החברות או בדף חיפוש סימני מסחר באתר רשות הפטנטים.
לשם העברי שתבחרו לחברה תוכלו להוסיף גם שם באנגלית שהוא תרגום מדויק של השם העברי או רישום פונטי שלו.

כיצד ניתן לבחור את שם החברה והשמות חלופיים?

כאמור, בהמשך לאפשרות שרשם החברות לא יקבל את עדיפותכם הראשונה לשם החברה, תצטרכו לבחור שלושה שמות אפשריים נוספים שונים. לרוב ניתן יהיה “לשחק” מעט סביב שם מסוים. בין אם מדובר בהחלפת סדר המילים בשם, הוספת שנת ההקמה או מילים הקשורות לאופי הפעילות. ככלל, רצוי ששם החברה הנבחר יהיה פשוט וקל יחסית לאיות, על מנת למנוע מעצמכם טרחה הנובעת משגיאות איות בשיקים שירשמו לטובת החברה או במסמכים רשמיים אחרים.

ולא שכחנו את הבונוס המובטח…

אם כל עניין הטופס נשמע לכם כמו כאב ראש אחד גדול, תשמחו לגלות שאחת ההטבות המופלאות של רישום חברה אונליין הוא שלא תצטרכו למלא טופס הגשת מסמכים לרישום חברה או לכתת את רגליכם בהגשת בקשות ומסמכים.

רוצים להקים חברה אך מעוניינים להימנע מבירוקרטיה מיותרת? הקמת חברה אונליין היא המומחיות שלנו. להרשמה לחצו “התחל עכשיו”!

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *