רישום חברה, מה החשיבות בהגשת המסמכים לרשם החברות ומה המשמעות

עו"ד גבריאל בנטוב כללי, רישום חברה 0 תגובות

עצם פעולת רישום החברה היא פשוטה יחסית ויכולה להיעשות באופן מקוון, פשוט מהיר ויעיל. כל מה שיש למלא לרישום החברה הוא את בקשה לרישום חברה, הצהרת דירקטורים ראשונים, הצהרת בעלי מניות ראשונים, לשלם אגרת רישום חברה העומדת נכון לכתיבת שורות אלה על 2,608 ש”ח, ניתן דרך האתר לעשות את כל ההליך ממש בקרוב!
עם זאת יש להבין את הפעולה של רישום חברה לעומק למי שחשוב לו להבין את הנושא ולכן נכתב מאמר זה והמשכו.
ברגע שחברה נוסדת היא הופכת להיות אישות משפטית בפני עצמה אשר יכולה לקחת עליה התחייבויות, לחתום על חוזים, לקחת הלוואות מהבנק ועוד.
להתנהלות כזאת יש השלכות כלפי הציבור ובפרט כלפי הציבור העסקי. לשם כך קבע המחוקק גוף שירכז את כל רישומי החברה ויתן אישור שההליך נוצר באופן תקין כפי שמתחייב על פי החוק.
זאת בכדי למנוע מצב בו חברה לא רשומה בפועל ולאחר מכן לעמוד מול שוקת שבורה. אחד המרכיבים אשר מתרחש בסיום רישום החברה מונפקת תעודת התאגדות ולה יש מספר ח.פ ייחודי לחברה הספציפית.

כך בהמשך כל חותמת של החברה נושאת את מספר הח.פ אשר מזוהה עם החברה. יתרה מכך, רשם החברות העמיד לטובת הציבור מאגר נגיש של החברות. ניתן להיכנס לכתובת https://havarot.justice.gov.il , להקיש מספר ח.פ או שם של חברה (אפילו שם חלקי) ולמצוא חברה קיימת או חברה שאתם תקימו בהמשך.

בהמשך ניתן לראות פרטים בסיסים אודות החברה כמו כתובת החברה, ח.פ ועוד. כאן טמונה בין היתר החשיבות של רישום החברה – הודעה לציבור פרטים אודות החברה במידה ויש טענות כאלה ואחרות.
תקנון החברה- התקנון יכול להיות מושג, לאחר רישום החברה, על ידי מי שמזמין את מסמכי החברה מרשם החברות. בתקנון ניתן לראות מה ההגבלות הקיימות על התנהלות החברה ובכך להבין אם החברה התנהלה בהתאם לתקנון שלה. בעניין זה יש חשיבות לצדדים אשר מעוניינים לעשות עיסקת או הצעת רכש בנוגע למניות מסוג כלשהו בחברה. ראוי ורצוי לבדוק את המסמכים ברשם החברות.
כמובן, כאן המקום להזכיר שאין רשם החברות המקום היחידי שיש לבדוק אלא גם המסמכים הקיימים במשרדי החברה חשובים להבין את ההחלטות של החברה. דוגמת פרוטוקולים לגביי החלטות שוטפות של ניהול החברה אשר אין עליהם חובה לדווח לרשם החברות.
אם ניתן לסכם עד כה את מטרת מרשם החברות הוא לרכז את הנושאים המרכזיים של החברה ולתת להם פומביות לטובת הציבור כדוגמת מי הם בעלי המניות ומה חלוקת המניות בינהם, מי הם הדירקטורים של החברה, מהו התקנון של החברה ועוד נושאים שיש עליהם חובת דיווח כמו דיווח שנתי, שינוי תקנון, שינוי תזכיר, הגדלת הון, שינוי מען, דירקטריון- מינוי ושינוי הרכב, שינוי שם חברה, הקצאת מניות, העברת מניות, הפסקת כהונת רואה חשבון מבקר, שינוי סוג של חברה, ביטול הון מניות של חברה, תשלום אגרה שנתית של חברה.
ניתן לראות כי המייחד את כל חובות הדיווח הם נושאים שהם חשובים לציבור לדעת עליהם וגם לרשם החברות עצמו בכדי לפקח על תקינות החברה והתנהלותה.
השלב ברישום חברה הוא שונה מהקמת חברה כי רק האקט הטכני של הדיווח לרשם החברות אודות הרצון לייסד חברה ואילו שלבים כמו הקמת חברה או פתיחת חברה הם הליכים בהם נדרשת מחשבה אודות הנושא ותכנון מושכל יותר מה המטרות שמעוניינים להשיג בהקמת החברה ומה הסיבות בשנה מישהו מסוים רוצה להקים חברה.

מעוניין לפתוח חברה בצורה חכמה ומהירה? אצלנו הקמת חברה אונליין היא עניין פשוט.
>>לחץ כאן לפתיחת חברה בקליק<<

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *