איך יודעים מתי המועד הנכון להקמת ופתיחת חברה בע”מ

עו"ד גבריאל בנטוב רישום חברה 0 תגובות

זמן מתאים להקמת חברה

השיקול לפתוח חברה תמיד נמצא בראש של עצמאי, חלק מהשאלות שעולות תמיד הם האם זה חוסך כסף, האם זה מעמיד אותי לסיכון פחות מפני תביעות אישיות ובאיזה שלב של העסק הכי נכון יהיה לפתוח חברה.

בכדי לענות על השאלה יש לשאול את עצמכם מספר שאלות:

מה מטרת העסק? לגדול בצורה מהירה, להעסיק עובדים, ולהגיע למחזור גבוה בזמן קצר? אם התשובה היא חיובית הנטייה היא לפתוח חברה בע”מ. לעיתים ניתן לדלג על השלב להיות עוסק מורשה וישר להקים חברה. זה במצב בו בעל העסק מגיע עם הון ראשוני מכובד ומשקיע בשיווק, מכונות יקרות, עובדים ועוד.

כשהמטרה שלכם לחדור במהירות ולגדול בזריזות בשוק מסוים כדאי לשקול להקים חברה ייעודית לעניין.

שיקולי המס? ככל שהעסק בנוי על משכורות גובה מדרגת המס היא כשל שכירים אבל במצב בו נמשכים דיוידנדים המיסוי הוא נמוך יותר מאשר המשכורות הגבוהות במשק ואשר חל עליהם מיסוי פרוגרסיבי אשר יכול להגיע למעל 40% מס. במקרה של מיסוי לחברות הוא נע בין 20-30% מס בהתאם לעדכונים של הממשלה. יתרה מכך יש המון הוצאות מס שמוכרות בחברה ופחות כעוסק מורשה. כמובן בעניין זה כדאי להתייעץ עם רואה חשבון ולתכנן עבורכם את המתווה האידיאלי אך בהחלט חברה בהמקרים מסוימים עדיפה.

כאשר אתם מבינים שיש לכם הרבה הוצאות, הכנסות זהו הזמן הנכון להתחיל לשקול בכובד ראש את נושא הקמת החברה.

 קשה יותר להגיע לבעלים של החברה, בשונה מעוסק מורשה אשר הוא האחראי הבלעדי על נזקים שנגרמים כתוצאה מהשירות שהוא מוכר או המוצר שהוא מספק. במצב של חברה, תמיד החברה יכולה לסגור את שעריה ויהיה הרבה יותר קשה להגיע לבעלי המניות עצמם. להליך קוראים הליך של “הרמת מסך” שיש לו תנאים מאוד מסויימים להתרחשות.

אז כאשר אתם מרגישים שאתם מתחילים לקחת סיכונים יותר גדולים בעסק, זהו בהחלט שיקול לפתוח חברה.

הוצאות רבות יותר, לתחזוק של חברה יש הוצאות כגון אגרות שנתיות, אגרה ראשונית להקמת החברה, נכון להיום 2608 ש”ח, תשלום גבוה יותר לרואה החשבון. דיווחים שנתיים של מצב החברה. כל אלה מעלים את הריטיינר החודשי לטובת הרואה חשבון שיש להוסיף לחישוב.

אחריות רבה יותר, בעלי תפקידים בחברה כגון דיקטורים, ניהול פרוטוקולים, חובות דיווח שונות כגון שינוי מען חברה, מינוי דירקטור, שינוי שם חברה, שינוי בעלי מניות, העברת מניות ללא תמורה ועוד. בחלקם תצטרכו עו”ד שילווה אתכם בתהליך בכדי לא לעשות טעויות ולהתנהל כדין.

 

תהליך הקמת החברה עם השנים עובר שינוי של ממש וכיום ניתן בהליך פשוט ביותר להקים חברה תוך זמן קצר ביותר.

ניראות- קיום של חברה בהחלט מוסיף ליכולת שלכם למכור כיוון שהיום חברה בע”מ נתפסת כאמינה יותר, איתנה יותר ויציבה יותר.

סחירות, מניות החברה ניתנות למכירה ועל כן אם אתם עובדים תחת מותג שצובר מוניטין עם הזמן כדאי להקים חברה בכדי שיהיה אפשר לסחור בעתיד ולמכור חלק מהחברה, להכניס שותפים משקיעים ועוד.

מנגנוגים מורכבים ועסקיים חכמיים יותר, בחברה ניתן ביתר קלות להכניס שותף שקט, מנכ”ל, בעלי תפקידים שינהלו את החברה, ולעומת זאת בעלי מניות רגילות אשר יש להם את הזכות לקבל חלק מהרווחים בלבד מבלי להתערב בניהול החבר באם תרצו. כך ניתן לעשות הפרדה ברורה וליצור מנגנון ניהול בריא יותר.

רוב הרשימה מצדדת בעד חברה אבל יש לבחון כל מקרה לגופו בהתאם לנסיבות ולמטרות בטווח הבינוני.

מעוניין לפתוח חברה בצורה חכמה ומהירה? אצלנו הקמת חברה אונליין היא עניין פשוט.
>>לחץ כאן לפתיחת חברה בקליק<<

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *