הליך רישום סימן מסחר ולמה זה חשוב לעסק שלך?

עו"ד גבריאל בנטוב כללי, קניין רוחני, רישום חברה 0 תגובות

רישום סימן מסחר

הקמתם עסק חדש ומיוחד במינו? אתם שואפים שבעתיד הלא רחוק העסק שלכם יהפוך למותג מוכר? כדאי מאוד שתשקלו לרשום את סימן המסחר של העסק שלכם. סימן מסחר יכול להיות אותיות, ספרות, מילים, דמויות, צלילים או וריאציות כאלה ואחרות שלהם, המשמשים בעלי עסקים לצורך סימון הסחורה או השירות שלהם באופן שיהיה מזוהה על ידי הצרכנים. רישום של סימן המסחר מעניק לכם כבעלי הסימן הרשום, הגנה משפטית רחבה, ביטחון ושקט בזמן הקריטי של בניית המוניטין לעסק שלכם. אבל, כמו כל דבר טוב, תהליך רישום סימן מסחר דורש היערכות וגם הבנת התנאים והתהליך. במיוחד עבורכם, ריכזנו בפסקאות הקרובות את כל מה שחשוב שתדעו על הליך רישום סימן מסחר ולמה זה בכלל חשוב לעסק שלכם.

מורה נבוכים – מה המשמעות המשפטית של סימן מסחר?

סימן המסחר הרשום מעניק לבעלים שלו זכות ייחודית ובלעדיות לשימוש בסימן. הבעלים הרשום יכול לעשות שימוש בעצמו בסימן או להעניק זיכיון לאחר לעשות בו שימוש. מי שלא קיבל זכות כזו, אינו רשאי לעשות שימוש בסימן המסחר. האיסור שנוצר הוא גמיש, במובן זה שהוא חל גם ביחס לשימוש בסימן אחר, אם הוא סימן שדומה לסימן הרשום עד כדי הטעיה. ההגנה כאן היא הגנה משפטית חזקה המקלה על קבלת צווי מניעה ומאפשרת למשל לתפוס סחורות במכס אם הן כוללות הפרה של סימן המסחר הרשום וגם לקבל פיצויים. בנוסף, הפרת סימן מסחר היא עבירה פלילית ולכן היא יוצרת הרתעה טובה יותר כלפי עסקים מתחרים.

למה אני צריך סימן מסחר בעסק שלי?

בתור בעל סימן מסחר רשום יש בידיים שלך כלי עוצמתי לשמור על המיתוג של העסק שלך ולייצר לעסק שלך ייחוד בתודעה של הצרכן. שימוש אסור – בין אם מדובר בסימן זהה או דומה להטעות – יוכל לזכות אותך בצו מניעה מיידי כנגד המפר וגם בפיצויים. ההגנות האלה יעמדו לרשותך ללא תלות בשאלה האם המותג שלך כבר ביסס את מעמדו או שהוא רק עושה כעת את צעדיו הראשוניים. כלומר, די בכך שהסימן רשום כדי להגן על הזכויות המסחריות שלך שנפגעו ולא תצטרך להוכיח שקיים לסימן כבר מוניטין כלשהו, או שהוא מוכר לציבור – עניין שלעיתים קשה מאוד להוכחה בבית המשפט.

הליך הרישום לסימן מסחר

על רישום סימן המסחר בישראל אחראית רשות הפטנטים תחת משרד המשפטים. תהליך הרישום מתחיל עם הגשת בקשה מתאימה. אבל, עוד קודם לבקשה, רצוי שתתחילו בלהחליט מהו הסימן הספציפי אותו תוכלו ותרצו לרשום. על מנת להימנע מדחיית הבקשה ודיונים מיותרים עם הרשות, יהיה עליכם לברר תחת איזה “הגדר” – תחום מוצרים, תרצו לרשום את הסימן שלכם וכן לוודא שאין סימן זהה או דומה אחר תחת אותו התחום, שכבר נרשם עבור עסק אחר. הגשת הבקשה תהיה כרוכה במילוי טופס והגשת מסמכים נלווים וכן בתשלום אגרה בסך 1601 ₪ (נכון למאי 2017). לאחר הגשת הבקשה, מחלקת סימני המסחר תבחן את כשירות הסימן שהגשתם – זה עשוי לקחת זמן מה (כיום מדווח על 15-16 חודשים). אם הכל עבר חלק, בסיום ההליך, הסימן שלכם ירשם ביומן סימני המסחר ותזכו למעמד ולהגנה המיוחלים. הזכות הרשומה שלכם לא מוגבלת בזמן, אבל תצטרכו לחדש אותה בכל 10 שנים באמצעות תשלום אגרה.

סימן המסחר של העסק שלכם זקוק להגנה! רוצים לייעל את הליך הרישום? פנו אלינו עוד היום לרישום מהיר ומקצועי של סימן המסחר שלכם.

יש לכם שאלות בנושא רישום סימן מסחר? התייעצו עם המומחים שלנו.

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *