האם חברה או תאגיד יכולים לתבוע בתביעה קטנה?

ככלל המוסד לתביעות קטנות רוצה לשמור על פערי כוחות לגיטמיים בין הצדדים ואותו כלי מיועד לאזרח השפוט לכן חברה נקבע כי אינה יכול לתבוע בהליך של תביעה קטנה.

האם חברה יכולה להגיש תביעה שכנגד בתביעה קטנה?

עם זאת, חברה יכולה להגיש תביעה שכנגד כאשר היא נתבעת בתביעות קטנות.

מי יכול לייצג חברה בע”מ

עורך לא רשאים לייצג, ועולה סוגיה גבולית יותר האם מייצגים מקצועיים אשר מקבלים שכר יכולים להופיע בשם החברה. קיימת פסיקה של העליון אשר לא מאפשר זאת אך בפועל אין מישהו אחר שיופיע בשם החברות ועל מתאפשר. נטען לנסות לטעות כי הדבר נוגד את לשון החוק ואת אמירות בית המשפט העליון.

האם חברה יכולה לשלוח הודעה לצד ג’?

הודעת צד ג’ היא כשם תביעה במהותה ולכן תאגיד לא יכול לבצע הודעת צד ג’.

האם ניתן לתבוע חברה בע”מ או תאגיד?

ניתן לתבוע חברה, המוסע של תביעות קטנות נועד בדיוק למקרים כאלה שבין האזרח הקטן לגופים גדולים.

מה עושות חברות שהן רוצות לתבוע?

ככל שיש לכם חוב או גרמתם לנזק לחברה לכאורה, במידה ולא תבעתם בתביעות קטנות הם חסומים מלתבוע אך הם יכולים לפתוח תביעה בבית משפר שלום בהליך של סדר דין מהיר או תביעה על סכום קצוב. תלוי במקרה כמובן. בכל אופן בהליכים אלו תצטרכו לשכור עודך דין בכדי להתגונן וכיוון שהמצד השני גם יופיע עורך דין.

האם לתבוע גם את האדם הפרטי תוך החברה?

במידה והינכם רוצים ליצור אמצעי לחץ כלשהו או שאתם רוצים שהוא יהיה כחלק מההליך עצמו ואתם זקוקים לו לאימות התביעה שלכם ניתן להכניס את אותו אדם פרטי אשר עשה לכם עוול. בדרך כלל החברה תיכנס בנעליו ולא בהכרח שהוא יופיע לדיון אבל כעיקרון ניתן לעשות זאת ויש כאלו שעושים זאת.

איך אני יכול לדעת מה מצבה של חברה טרם אני תובע אותה?

פעמים רבות חברה בהליכים של פשיטת רגעל ומצדים שונים שבהם לא ניתן לגבות פיצוי במידה וייפסק. על כן יש לשקול אם בכלל משתלם לתבוע אותם. בכל מקרה כדאי לבדוק את מצבה המשפטי על ידי הזמנת תיק החברה.

ככל שהחברה נמצאת בחובות ולא מתפקדת בצורה בריאה יש לשקול לוותר על התביעה או לתבוע באופן אישי את בעלי המניות.

איך לנהל משא ומתן מול חברה או תאגיד

מילת המפתח היא סבלנות, החברה מעוניינת לשלם כמה שיותר מאוחר ויש להבין זאת. לכן, בהתחלה ככל שיהיו הצעות פשרה הסכומים שיוצעו יהיו נמוכים מאוד. במידה ואתם מאמינים בתיק שלכם ומעוניינים למקסם את ההישגים שלכם. חכו ליום הדיון ושימו לב מה השופט ברומז בפתח הדברים, יכול להיות שהוא יישלח אתכם להידבר אל מחוץ לאולם הדיונים ויכול להיות ששם תהיו כבר בעמדה יותר חזקה לנהל משא ומתן.

מתי חברה תשלם את הפיצוי שנקבע

רצוי לכתוב בפרוטוקול של החלטת בית המשפט תוך כמה זמן תשלם הנתבעת את הפיצוי ובאיזה אמצעי ולאן. במידה וזה בהעברה בנקאית אז ציינו בפני הנציג של החברה את פרטי חשבון הבנק שלכם. במידה זו בהמחאה, ציינו כתובת והדגישו תוך כמה זמן יגיע הפיצוי.

קרא על: מייצגים מקצועיים קבועים תביעה קטנה