הזמנת עדים בתביעות קטנות

הפרוצדורה בתביעות קטנות היא פשוטה יותר ואין סדרי דין מורכבים אך עם זאת יש צורך להביא עד ככל שיעזור לכם בלהוכיח את התביעה שלכם. אין הליך מסודר שמורה על הזמנת עד באופן פורמלי אך יש מספר דרכים בכדי להבטיח את התייצבות העד ביום הדיון שכדאי לכם לדעת.

עדים מטעמכם

עד שמטעמכם הוא עד אמנם מעט פחות אמין אך ניתן לסמוך עליו שיתייצב ביום הדיון ויעיד לטובת הגירסה שלכם. אין צורך לזמנו באופן פורמלי אלא לאשר מולו בעל פה על הגעתו. כדאי להדגיש מולו להגיע בזמן ולהתייצב כי לא יהיו דחיות דיון אם יצוץ משהו אחר דחוך יותר לאותו עד.

עדים אובייקטיבים

עדים אשר אינכם מכירים ואף יכולים להיות של הצד השני שאין להם אף אינטרנט להתייצב, רצוי לבקש מבית המשפט בבקשה לזימון עד בה מפרטים מדוע העד נחוץ ומציינים את ת.ז שלו אם יש ואת שמו. לאחר מכן יהיה צורך להפקיד לקופת בית המשפט בין 200-500 ₪ בכדי להבטיח תשלום לאותו עד על התייצבותו בדיון. במידה ולא יתייצב לאחר קבלת זימון מבית המשפט ישנן סנקציות שבחוק אשר הוא יישא בהם.

עדים מומחים

אילו עדים יקרים יותר ויש לזמנם במשורה אך אם אין ברירה אז ניתן לזמנם. במידה והעדים מוסכמים על הצדדים בית המשפט לרוב יאשר מינוי מומחה במחלוקת בה המומחה יקצר וייעל את ההליך. משקלה של חוות דעת המומחה היא גבוה כי אותו עד מומחה הוא אובייקטיבי. יכול גם בית המשפט למנות מומחה מטעמו במידה ויועיל לקצר את הדיון.

אילו עדים לזמן

עד שלא ראה את המקרה או לא נכח ורק שמע מצד שלישי הוא עד שפחות יעזור לכם, שיקלו היטב איזה עד את מזמנים רצוי שיהיה כזה שיכול לחזק את הגרסה שלכם ושראה ונכח במה שאתם מנסים להוכיח בתביעה.