קדמה וההיסטוריה של תקנון אתר אינטרנט

לפי שמדבקים על רקע תקנון אתר צריך להבין איך הכל התחיל.

הרבה מחפשים בגוגל ושואלים למה צריך תקנון אתר.

אבל אני רוצה שתדעו שאנחנו בתור שמלווים את התחום כבר מעל 7 שנים,

ממש ראינו מהפכה בתודעה ובמודעות של האנשים על החשיבות של תקנון אתר. 

זה התחיל בכך שאנשים בכלל לא היו שמים תקנון אתר והיו יוצאים עם אתרי מכירות ועם דפי פייסבוק וסטארטאפים

בלי שום מסמך שמאגד את ההתחייבויות והזכויות של הגולשים.

GDPR האירופאיים

לאורך השנים נכנסה רגולציה בארץ ובחו”ל אשר מכריחה בעלי אתרים לפקח על ההתבטאות של הגולשים בפורומים שלהם ואפילו היו אחראים על לשון הרע, לשמור על הפרטיות של המשתמשים וליידע אותם באופן אקטיבי בנוגע לזכויות שלהם כמו למשל רק לאחרונה בכללי ה- החוק נותן ביטוי והגנה לזכות להישכח. 

מתוך כך לא רק שיש צורך לנסח תקנון שמיידע את המשתמשים אודות האפשרות לבקש להימחק מהמאגר של בעל האתר אלא יש צורך לפיתוח טכנולוגי ייעודי לטובת העניין.

התהליך של חשיבות התקנון ממשיך גם בחברות האשראי כאשר הן  עומדות על סעיף אבטחה מוקפד שיופיע בתקנון כמו שהסליקה עובדת תחת אבטחה המחמירה בשוק PCI SSL ודומיו.

ללא סעיף כזה חברות האשראי ככל הניראה יסרבו לעבוד עם האתר.

כפי שניתן לראות התחום כל הזמן מתפתח, למשל חברות כמו פייסבוק וגוגל כל הזמן נתבעות בתביעות ייצוגיות (תביעות ענק של אלפי משתמשים על הטעייה למשל) ומשפרות ומשנות את התקנון שלהם ואת נוהל העבודה הפנימי שלהם מול הלקוחות.

כלומר, בית המשפט בעצמו נותן משקל רב לניסוח המדויק של התקנון.

הפרקטיקה של תקנונים השתכללה לאורך השנים האחרונות. ישנם היום גם מחוללי תקנונים אוטומטים. משהו שאנחנו לא ממליצים ותמיד עדיף שעורך דין ייתן פתרון יצירתי ומותאם לעסק, אתר ספציפי. גם אם מדובר באתר סטנדרטי יש תמיד משהו ייחודי בעסק ובפעילות.

אנחנו מקווים שמדריך זה יתרום לכם רבות להמשך הדרך של ניהול העסק שלכם. אנחנו ממש רואים את התקנון כליבת העסק וממנו ממש נגזרת צורת העבודה.

לפרק הבא במדריך מהו תקנון- מה זה תקנון אתר אינטרנט