מתי צריך מדיניות פרטיות באתר בנוסף לתקנון אתר

עו"ד גבריאל בנטוב תקנון אתר 0 תגובות

מדיניות פרטיות באתר

ראשית נעיר כי התחום עובר בכל העולם שינויים קריטיים של המחוקק בכדי להתאים את המצב לקצב ההתפתחות הטכנולוגית וכמויות המידע הנאגרות עלינו בזמן השימוש ברשת האינטרנט.

השאלה הראשונית, כבעל אתר צריכה להיות האם הינך אוסף, שומר, משתף נתונים אודות מבקרי האתר שלך. מספיק שזהו שם, טלפון, אימייל, מיקום המשתמש, באיזה דפים ביקר ועוד. במידה והתשובה היא חיובית אז אתם צריכים מדיניות פרטיות.

באזורים שונים בעולם יש הסדרה של החוק בצורה שונה, בארץ לעת עתה אין הסדרה ספציפית בנושא אתרי אינטרנט ובכל אפשרות יש חובה ליידע את הלקוחות כיצד ומה המידע שנאסף.

בדין האירופי- The ePrivacy directive

הדרישה בדין האירופי שתהיה הסכמה פוזטיבית בשיטת Opt-in של המשתמשים אודות המידע שנאסף עליהם. לאור EU cookie law לאחרונה החלו אתרים רבים להשתמש בתוספים אשר מיידעים בדף הראשי את המשתמשים כי הם מאשרים ומודעים כי קיימת גישה לקבצי ה- cookies של המשתמשים. המשתמש צריך לאשר את ההודעה ואז יכול להמשיך לגלוש באתר.
יתרה מכך לא ניתן להתנות על ההסכמה הרחבה של המשתמש אלא יש ליידע ולקבל את הסכמתו המפורשת ואין דרך להתנות על נושא זה.
על כן יש להפריד את מדיניות הפרטיות לחוד, למקמו באזור בולט ולמקם את תקנון האתר ולקבל את הסכמת המשתמשים, ולספק את הפרטים הבאים: מי אתם, מה הסיבה לאיסוף המידע, למה איסוף ועיבוד המידע חיוני, פירוט מי ייחשף למידע, מה הזכויות של המשתמש להיגרע מהמאגר ולהסיר תוכן אודותיהם.

חובות גילוי עקב דרישה של צד שלישי כמו גוגל ואפל

לדוגמה שירות ה ad sense של גוגל מחייב את המשתמשים בו ליידע את המשתמשים כי המידע יכול להיות חשוף לצדדים שלישיים והם יכולים להציג לך מידע רלוונטי עבורים באתרים חיצוניים. זהו כל המהות של google ad sense וככל שהינכם משתמשים בשירות זה כחלק מהשיווק של האתר יש ליידע את המשתמשים אודות הנושא.

הדרישות עולות מיום ליום של החברות הגדולות שמספקות SDK (קוד פתוח) לטובת מתכניתם שמעוניינים לפתח אפלקציות על גבי הפלטפורמות שלהם כגון אפליקציית פייסבוק ואפילו הגענו לשלב שבקמפיין לידים של פייסבוק הם דורשים הפניה למדיניות פרטיות באתרכם בסוף תהליך ההרשמה. כל זאת בכדי שהם יוכלו להסיר אחיות מהם ככל שתהיה פגיעה בפרטיות.

בעלי אתר ומתכנתים רבים מעדיפים להישאר בלי תקנון עקב המורכבות של הנושא אך כיום הנושא נורא פשוט וניתן דרך האתר בתהליך של תקנון לספק מענה למדיניות הפרטיות גם כן. ליצירת תקנון בקלות יש למלא פרטים בסיסים ואת היתר המערכת תעשה.

כמו כן ישנם נושאים רבים שמתאימים לאתר הספציפי שלכם שיש לתת עליו את הדעת, למשל אפליקציה באפל ישנה דרישה להסיר אחריות מצד אפל בנושא פגיעה בפרטיות וכך גם בתקנון. לעיתים אפל מסרבים לעלות אפליקציה ללא הדרישות הספציפיות הללו.

זכרו, תקנון טוב מבטיח לכם התנהלות עסקית בטוחה ושקט נפשי. דאגו עוד היום ליצירת תקנון אונליין המותאם בדיוק לצרכי אתר שלכם!
>>לחץ כאן ליצירת תקנון מותאם אישית<<

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *