מתי תקנון אתר לא מספיק ופעילות האתר שלכם תחייב רישום מאגר מידע

עו"ד גבריאל בנטוב תקנון אתר 0 תגובות

רישום מאגר מידע

אתרים רבים אוספים מידע רב אודות המשתמשים שלהם ושומרים את המידע על גבי שרתי האתר. מופקד בידכם לעיתים מידע רב ורגיש אודות המשתמשים. המחוקק הסדיר את הנושא בפרק ב’ לחוק הגנת הפרטיות התשמ”א 1981. החוק קובע מתי תהיה חובה לבצע רישום במאגר מידע (בפנקס מאגרי מידע):

מספר האנשים עליהם נמצא המאגר עולה על 10,000 – כאשר המאגר הופך להיות גדול ממדים המחקוק שולח את בעל המאגר לרשום אותו וזאת מבלי להתייחס לתוכנו של המאגר. כלומר יש גם משמעות למספר הרשומות מבחינת המחוקק.

במאגר המידע יש מידע רגיש:

כהגדרתו בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-19811:
"מידע רגיש" -
(1) נתונים על אישיותו של אדם, צנעת אישותו, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, דעותיו ואמונתו;
(2) מידע ששר המשפטים קבע בצו, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, שהוא מידע רגיש;"

מהו מידע רגיש בפועל?

ככל שבעל האתר מנסה לעשות שאלונים מורכבים יותר באתר ומנסה לייצר תהליך של אוטומציה לתהליכים מורכבים כגון הצעת מחיר לפנסיה , לביטוח חיים, קבלת הלוואה ועוד. כך הסיכוי שהמידע הרגשי שייאסף גדול יותר. לצורך העניין מידע אודות מצבו הרפואי, מצבו הפיננסי, מיקומו ועוד מהווים מידע אישי ורגיש אשר חייב ברישום.

כאשר אתם בונים אפיון אתר תחשבו על המידע שאתם אוספים והאם הוא עונה על ההגדרה של מידע רגיש. יש אתרים רבים שמוותרים על איסוף ראשוני של מידע רגיש ועושים את יתר ההתקשרות בטלפון באמצעות פקידים. כאשר מידע רגיש בידי בעל האתר יש ללו חובה להצפין טוב יותר את הנתונים והוא מסתכן בפריצה למאגריו.

מאגר המידע כולל מידע על אנשים והמידע לא נמסר על ידיהם, מטעמם או בהסכמתם לאותו מאגר מידע;
במידה ואתם מנהלים מאגר מידע אתם לא יכולים לסחור בו או למכור אותו לצדדים שלישיים כיוון שההרשאה ניתנה רק לכם. במצב כזה ניתן ליידע את המשתמש כי יכול והפרטים יעבורו לצדדים שלישיים או יתקבל חומר שיווקי מחברות אחרות. לעיתים גורמים חיצוניים מנתחים את תעבורת המידע של האתר ולכן כדאי ליידע את המשתמש אודות הנושא.

פניה בדיוור ישיר, הכוונה היא פניה אישית לאדם, בהתבסס על השתייכותו לקבוצת אוכלוסין, שנקבעה על פי איפיון אחד או יותר של בני אדם ששמותיהם כלולים במאגר המידע.

אז למה לרשום מאגר מידע, מי בכלל יבדוק אותי?

בחוק יש לרשות משפט וטכנולוגיה כוח רב להטיל קנסות ולהעמיד לדין פלילי בנושא. כל עסק יעשה את החושבים שלו אם כדאי לו להתחיל בהליך הסדרה של מאגרי המידע שלו.

כיצד רושמים מאגר מידע

ניתן באמצעות טופס ומענה על מספר שאלות ותשלום של כ-263 ש”ח אגרה להתחיל בהליך רישום מול הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע.
יש אפשרות לפנות אלינו ולהיעזר באתר בכדי לבצע את ההליך.

להורדת הטופס- בקשת רישום מאגר מידע

לסיכום, תקנון אתר יכול להסדיר נושאים רבים אך לעיתים יש לבחון יותר לעומק את פעילות האתר בכדי להבין אם רק תקנון אתר הוא הפתרון. אבל מקום טוב להתחיל בו הוא בהחלט גם לנסח תקנון אתר מקצועי.

זכרו, תקנון טוב מבטיח לכם התנהלות עסקית בטוחה ושקט נפשי. דאגו עוד היום ליצירת תקנון אונליין המותאם בדיוק לצרכי אתר שלכם!
>>לחץ כאן ליצירת תקנון מותאם אישית<<

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *