מתלבטים או החלטתם להקמת חברה? מה המתווה שתלכו בו לאחר ההחלטה

עו"ד גבריאל בנטוב רישום חברה 0 תגובות

fd

אם אתם עדיין מתבלטים כדאי לקרוא את המאמר איך יודעים מתי המועד הנכון להקמת ופתיחת חברה.

אם כבר החלטתם שברצונם לפעול לשם הקמת חברה אז הנה הדרך הרצויה לפעול:
1. היכן תיפתח החברה – יש משמעות אם תרצו לפעול לשם הקמת חברה בארץ או בחו”ל ועל שיקולי המס תוכלו לקרוא שיקולי המס בהקמת חברה או לייעוץ פרטני רצוי לפנות לרואה חשבון או עו”ד שמתמחה בתחום.

2. האם ישנם שותפים באופק – במידה ויש שותפים אשר רוצים או ירצו בעתיד להצטרף לתהליך הקמת החברה עליכם כבר עכשיו לחשוב מי הם, האם אתם רוצים אותה מהיום הראשון של הקמת החברה או לצרפם בשלב מאוחר יותר. מה האחוזים שיקבלו, מה יהיה תפקידם ותחומי האחריות שלהם, האם ישקיעו כסף או משאבים אחרים, האם יקבלו משכורת ועוד נושאים רבים שמפורטים בהסכם שותפים או הסכם מייסדים ומה ההבדל בינהם.

רצוי להגיע להחלטה בעניין כיוון שחלק מההליך של הקמת החברה דורש להחליט מי יהיה דור המייסדים של החברה. כלומר מי יהיו הדירקטורים ובעלי המניות.

3. להחליט מי הם בעלי המניות של החברה – בעת הליך הקמת החברה נדרשים פרטי בעלי המניות כגון צילום ת.ז., מספר ת.ז., כתובת בעלי המניות, מספר המניות המוקצות לבעל המניות, אחוזי השליטה של בעל המניות על החברה ועוד פרטים טכנים אודות בעל המניות.

4. להחליט מי הם הדירקטורים בחברה – הדירקטור שולט בפועל בחברה ובהחלטות המהותית. יש לחשוב מי הדמויות החשובות שתרצו שישפעיו. בד”כ בחברות קטנות ושל אדם אחד בעלי המניות הם גם הדירקטורים ועל כן נושא בדרך כלל דיי ברור ומוסדר מראש.

5. להחליט מה תהיה כתובת המען לשליחת מכתבים בחברה – רצוי שכתובת תהיה נגישה ושיהיה ניתן לאסוף משם את הדואר ושיוגדרו כמשרדי החברה. זו הכתובת שרואים באתר רשם החברות תחת חיפוש שם החברה או מספר הח.פ. ואליה ככל הניראה ישלחו התראות משפטיות וכתבי תביעה ככל שיהיו.

6. להחליט על מספר המניות בחברה – במידה ואין לכם כל כוונה להכניס שותפים נוספים ולא מתכננים בעתיד להנפיק מניות נוספות אפשרי לרשום 100 או 1000 מניות שכולן מוקצות עבורכם. מכל מקום הקצאת מניות עבורכם הם הקובעים את אחוזי השליטה. כלומר ניתן להקצות עבורכם 100 מניות מתוך 1000, תהיו בעלי שליטה של 100 אחוז, ולאחר מכן כשתרצו לצרף מישהו ב-50% תוכלו להקצות לו 100 מניות כך שלכל אחד ממכם יהיה 100 מניות ותהיו כל אחד עם 50% בעלי החברה. כמובן יש מנגנונים יותר מורכבים בנושא וניתן לקרוא את המאמר חלוקת מניות בין שותפים בחברה.

7. להחליט איפה לפתוח חשבון בנק – בדרך כלל חברה מקימה גם חשבון בנק עיסקי ועל כן רצוי שתבחרו לכם כבר בשלב זה של הקמת החברה סניף ובנק בו תנהלו את החשבון העיסקי של החברה שלכם. שימו לב לתנאים שתקבלו וקחו את המסמכים הדרושים לשם פתיחת חשבון הבנק. ניתן לקרוא עוד בנושא מה הבנק דורש לשם הקמת חשבון עיסקי.

8. לבחור עו”ד שעימו תקימו את החברה – לצורך הקמת חברה יש צורך בהתייעצות עם עו”ד שיאמת את המסמכים לפתיחת חברה עליהם את חותמים, חלק מההליך ידרוש פגישה פרונטלית עם עו”ד ואימות חתימתכם מול עו”ד. ניתן לעשות זאת בין היתר דרך האתר באמצעות ממשק פשוט ויעיל ותוך מינימום מאמץ. רצוי לבוא מוכנים לתהליך עד כמה שניתן בכדי להעבירו בצורה הפשוטה ביותר ועם מינימום שאלות או התלבטויות בענייין. לאחר הפעם הראשונה כבר מתורגלים וניתן בהקמת החברה השניה והשלישית לעשות זאת בצורה יותר זריזה.

מעוניין לפתוח חברה בצורה חכמה ומהירה? אצלנו הקמת חברה אונליין היא עניין פשוט.
>>לחץ כאן לפתיחת חברה בקליק<<

[author title="על המחבר"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *